Hoe werkt het bij Verkeersschade.nl?

Stap 1. Meldt uw schade online.

Nadat de schade is ingevoerd krijgt u binnen enkele minuten een e-mail als bevestiging, dat wij uw schademelding hebben ontvangen. U ontvangt daarbij de benodigde contactgegevens en dossiernummer. U ontvangt direct een antwoordmail. (Geen mail ontvangen kijk dan ook in uw spambox).

Stap 2. Stuur het schadeformulier in

Het schadeformulier kunt  u nasturen als attachment of eventueel later per post toesturen. U kunt ook op de aan u gezonden bevestigingsmail een reply sturen met daaraan toe te voegen het schadeformulier. Zoals gezegd kunt u ons ook het schadeformulier per post toesturen. Pas daarbij wel op dat u een goed leesbare kopie zelf behoudt.

Stap 3. Beoordeling van de Verhaalsmogelijkheden

Zodra wij het volledige en duidelijk ingevulde schadeformulier hebben ontvangen, beoordelen onze schadespecialisten of er mogelijkheden zijn om de schade te verhalen op een tegenpartij. Wanneer wij mogelijkheden zien tot het verhalen van de schade dan gaan wij direct al de verhaalsactie starten, middels de tegenpartij vast aansprakeljk te stellen. Zien wij echter geen mogelijkheden tot het verhalen van de schade dan informeren wij u en lichten de redenen daaromtrent toe.

Stap 4. Schade begroten en overleg met reparatiebedrijf

Wanneer er verhaalsmogelijkheden zijn wordt de schade vastgesteld door een door ons in te schakelen schadeexpert. De schadeexpert neemt daarvoor uit onze naam contact met u op voor het maken van een afspraak bij een door u gekozen schadeherstelbedrijf. Het kan voorkomen dat de expert niet bij het bedrijf hoeft langs te gaan als de schadehersteller zelf al een gedetailleerde schadebegroting kan vervaardigen. Daarnaast is het nog wel zaak foto´s van het voertuig, kopie van het kentekenbewijs en info over de kilometerstand te verkrijgen.

Stap 5. Hebben wij alle gegevens

Pas zodra wij alle gegevens hebben om een verhaalsactie te kunnen laten slagen gaan wij daartoe over. Zo kan het zijn dat wij nog gegevens van de politie moeten afwachten en moeten we waarschijnlijk nog getuigenverklaringen opvragen. Dit verzorgen wij uiteraard al gedurende de vorige stappen.

Stap 6. Verhaalsactie afwikkelen en betaling afwachten

Zoals u al bij stap 3 hebt gezien hebben wij de tegenparij direct al aansprakelijk gesteld. De tegenpartij heeft dan ook al gelegenheid gehad de veroorzaker van de schade te vragen naar diens lezing van het ongeval. Wellicht moet er nog wat gecorrespondeerd worden met de tegenpartij en zullen zij hun standpunt bekend moeten maken. Als het standpunt positief is zal de tegenpartij de schade betaalbaar gaan stellen en het bedrag wordt dezelfde dag nog na ontvangst aan u overgemaakt.